Het algemeen tarief is ook geldend voor de herstelling in ons atelier. U betaalt dus geen meerprijs voor pickup en return diensten van Computerplus, tenzij u zich buiten zone 0 bevindt (zie tarieflijst onderaan deze pagina).
Computerplus vraagt een bestekkost van 34,00 EUR incl. BTW indien een probleem door ons opgelost kan worden, maar door de klant geweigerd wordt. Indien het probleem bij derden ligt (provider, etc.), rekenen wij kosten aan voor de vaststelling en eventueel advies. Hierbij kan de klant opteren om het probleem verder te laten afhandelen door Computerplus.
Wanneer de beschikbare onderdelen die de technieker van Computerplus ter plaatse ontoereikend zijn, kan de computer meegenomen worden voor verder herstel in het atelier. Er worden voor zowel de ophaling, alsook levering, geen extra kosten in rekening gebracht, tenzij u zich buiten de werkregio bevindt (zie tarieflijst website).
Er dient contant betaald te worden in cash, met debetkaarten (Maestro) of via de Bancontact app. Indien de betaling niet tijdig plaatsvond, worden administratieve kosten aangerekend. Bij wanbetaling worden alle bijkomende kosten voor incasso of gerechtsdeurwaarders op de klant verhaald.
Alle nieuwe verkochte producten worden geleverd met een wettelijke garantie van 2 jaar. Refurbished artikelen (op vraag van de klant/met instemming van de klant) worden verkocht met een garantietermijn van 1 jaar. Computerplus biedt u een garantie van 2 maand op technische herstellingen. Als het identieke probleem zich opnieuw stelt, verbindt Computerplus zich er toe om het toestel zonder bijkomende kosten opnieuw te herstellen. Dit op voorwaarde dat de klant Computerplus meteen via e-mail contacteerde na het vaststellen van het probleem vooraleer zelf te handelen. Wanneer de klant bepaalde software of patches installeert zonder uitdrukkelijke schriftelijke vraag of advies van Computerplus, vervalt de vooropgestelde garantie. Dit geldt ook voor aanpassingen van de hardware (upgraden, vervangen, etc.) wanneer apparatuur geopend wordt door de klant zelf om een hardware-ingreep uit te voeren. Onder openen wordt verstaan: verwijderen van plaklint, lijm, vijzen of klikmechanismes die het toestel/apparaat gesloten houden.
Betalingen via overschrijving moeten plaatsvinden voor de vervaldag van de factuur. Computerplus hanteert een betalingstermijn van 10 dagen na ontvangst van de factuur. Na deze betalingstermijn worden extra kosten aangerekend (verzendkosten, aangetekend schrijven, incassokosten, etc.). Alle bijkomende kosten die door Computerplus gemaakt worden om de initiële totaalprijs, weergegeven op de factuur, te recupereren, zijn ten laste van de klant.
De aansprakelijkheid van Computerplus met betrekking tot dataverlies, valt volledig ten laste van de klant wanneer (a) de klant geen melding maakt van de noodzakelijke datarecuperatie - (b) de klant op voorhand of na herstel de data zelf heeft verwijderd.
De data van de klant wordt na een backup maximaal 1 maand op een externe medium bewaard. De klant kan dit steeds via een uitdrukkelijk schriftelijk verzoek weigeren. De data wordt enkel bewaard met het oog op minimaal dataverlies in de lopende garantieperiode van maximaal 1 maand. Computerplus staat garant voor de beveiliging van uw data en respecteert uw privacy conform de GDPR-wetgeving. De klant is ook vrij om via uitdrukkelijk schriftelijk verzoek de data na de uitgevoerde herstelling meteen te laten verwijderen. De verantwoordelijkheid voor mogelijks dataverlies is dan volledig ten laste van de klant.
De kosten die worden verhaald op Computerplus wegens een tekortkoming of gebrek na herstel, kunnen nooit hoger zijn dan het dubbele van de aangerekende werkuren. Het materiaal dient altijd door de klant vergoed te worden, tenzij het geleverde materiaal duidelijke gebreken vertoont die tegen het consumentenrecht en de wettelijke garantiebepalingen indruist.
Indien u Computerplus in gebreke wenst te stellen, dienen alle klachten en aanspraken op een schadevergoeding via aangetekend schrijven kenbaar gemaakt te worden. Dit uiterlijk 8 dagen na levering, factuurdatum of ontstaan van de schade. Deze voorwaarden zijn cumulatief en bindend aangezien een niet tijdig geprotesteerde factuur of levering definitief als aanvaard wordt beschouwd.
Geplaatste bestellingen worden altijd uitgevoerd en worden niet ontbonden. De klant wordt geacht zijn bestelling ook te betalen. Indien de klant dit weigert, behoudt Computerplus het recht om het totale factuurbedrag te recupereren via incasso of (handels)rechtspraak. De hieruit voortvloeiende kosten worden doorgerekend aan de klant.
Softwarepakketten van derden en daaraan toe verbonden data kunnen na een crash van het besturingssysteem of een fysisch defect aan de harde schijf niet meer gerecupereerd en teruggeplaatst worden in originele staat/setup. De klant dient zelf contact op te nemen met de betrokken software-installateur/verkoper met het oog op een eventuele data- of softwarerecuperatie en/of dataverlies. Computerplus kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden voor verlies van software of hieraan gekoppelde data indien zij beheerd en/of geïnstalleerd werd/wordt door een derde partij. Computerplus neemt enkel op uitdrukkelijke vraag van de klant contact op met de derde partij, maar ziet af van enige resultaatverbintenis gezien zij zich ertoe verbindt het defect (hardware en/of besturingssysteem) te herstellen.
Bij ontvangst van de factuur verklaart u zich akkoord dat uw persoonlijke gegevens (voornaam, naam, adres, telefoonnummer(s), e-mailadres en evt. ondernemingsnummer) in het boekhoudsysteem bewaard blijven. Deze gegevens worden NIET doorverkocht aan derden, noch gebruikt voor marketingdoeleinden conform de GDPR/AVG-wetgeving. De gegevens worden enkel gebruikt voor het opstellen van facturen, boekhouding en beheer van de contactpersonen. Indien u niet (meer) wil opgenomen worden in de lijst met contactpersonen, kunt u dit schriftelijk kenbaar maken.