tARIEVEN

Onze tarieven (prijs inclusief 21% BTW) houden we zo transparant en eenvoudig mogelijk. Zo kunnen we snel en duidelijk op voorhand een kostprijs voor ons werk bepalen. Als er bepaalde zaken onduidelijk zijn, dan kunt u ons telefonisch of via mail contacteren.

Algemeen tarief

34
00
  • Per begonnen half uur gerekend
  • Vanaf aankomsttijd

Hulp op afstand

17
00
  • Per begonnen kwartier gerekend
  • Automatische registratie

Verplaatsing
binnen zone

gratis
  • Jabbeke - Brugge - Oostende
  • Andere regio's: zie tarievenlijst

Analyse / Bestek

34
00
  • Per case
  • Analyse apparaat / netwerk / infrastructuur
  • Ook te betalen bij niet-herstel

Levering / Advies

gratis
  • Jabbeke - Brugge - Oostende en deelgemeentes
  • Zedelgem - Bredene - Oudenburg - Gistel - ...
  • Andere regio's: zie tarievenlijst
  • Aankoopadvies
  • Korte telefonische vragen

RICHTPRIJZEN

Onderstaande prijzen geven u een goede indicatie van de totale kostprijs van uw herstel. Neem zeker contact op met ons wanneer bepaalde tarieven onduidelijk zijn of u onzeker bent over de totale kostprijs. Wij voeren in principe geen herstellingen uit zonder goedkeuring.

Onderstaande prijzen zijn vast en tijdsonhankelijk, met uitzondering van vermelding uurtarieven. Stel: een format duurt 2 uur, dan rekenen we u max. 1 uur aan.

Format

68
00
  • PC herinstalleren (zonder backup)
  • Incl. updates en drivers

Basic Backup

34
00
  • Standaard basis backup
  • Kopiëren data locatie A > B

Advanced Backup

68
00
  • Complexe backup
  • Export & Import van data of databanken

(De)montage hardware

34
00
  • HDD / SSD
  • RAM-geheugen
  • PSU
  • PCI(E)-kaarten
  • Toetsenbord laptop (niet-verlijmd!)

(De)montage hardware

68
00
  • LCD display (niet verlijmd, geen touch)
  • Moederbord
  • Moeilijk bereikbare RAM (achterzijde mobo)
  • Verlijmde laptop-toetsenborden
  • Gebroken schermen (al dan niet verlijmd)

(De)montage hardware

102
00
  • Verlijmde LCD displays
  • iMac, MacBook, sommige laptops
  • Touch screen displays
  • All-in-one systems en laptops
  • Uitzondering: gebroken schermen

Klonen

68
00
  • Identieke kopie maken van uw schijf
  • HDD - SSD (SATA of M.2)
  • Perfect voor PC-versnelling / upgrade

Software Data Recovery

136
00
  • Uitgevoerd in eigen atelier
  • Geen hardware recovery!

Hardware Data Recovery

op offerte
  • Uitgevoerd in clean lab externe partij
  • Prijsofferte na analyse defect(en)
  • We regelen de verzekerde verzending en afhandeling
 
GOED OM TE WETEN: Als de harde schijf van de PC volledig stuk is of het besturingssyteem is gecrasht, kunnen de softwarelicenties niet meer achterhaald worden. U zult dus ook nieuwe licenties moeten aanschaffen, tenzij u ze online in bezit heeft (via een account). Wij beseffen dat dit een grote meerkost kan worden en hanteren daarom correcte prijzen voor de nieuwe licentiesleutels. Wanneer een moederbord defect is, dient ook een nieuwe licentie van het besturingssysteem aangeschaft te worden, tenzij het een meeneembare sleutel betreft (retail ipv OEM).
 

gARANTIE

Nieuwe producten

2 jaar
  • Wettelijke garantie
  • Particulieren en bedrijven

Refurbished producten

1 jaar
  • Producten die een tweede leven krijgen
  • Particulieren en bedrijven

Geleverd werk

2 maand
  • Garantie op het geleverde werk
  • Creditering als probleem niet opgelost is

tARIEVENLIJST REGIO'S

Deze prijzen zijn vaste prijzen (heen en terug) per case. Er is geen prijsverschil tussen herstel ter plaatse en/of pickup & return.

WERKREGIO

GRATIS
  • 8000 Brugge - 8000 Koolkerke - 8020 Hertsberge - 8020 Oostkamp - 8020 Ruddervoorde - 8020 Waardamme - 8200 Sint-Andries - 8200 Sint-Michiels - 8210 Loppem - 8210 Veldegem - 8210 Zedelgem - 8211 Aartrijke - 8310 Assebroek - 8310 Sint-Kruis - 8377 Houtave - 8400 Oostende / Stene - 8400 Zandvoorde - 8450 Bredene - 8460 Ettelgem - 8460 Oudenburg - 8460 Roksem - 8460 Westkerke - 8470 Gistel - 8470 Moere - 8470 Snaaskerke - 8470 Zevekote - 8480 Bekegem - 8480 Eernegem - 8480 Ichtegem - 8490 Jabbeke - 8490 Snellegem - 8490 Stalhille - 8490 Varsenare - 8490 Zerkegem

ZONE 1

10
00
  • 8300 Knokke - 8300 Knokke-Heist - 8300 Westkapelle - 8301 Heist-aan-Zee - 8301 Ramskapelle - 8340 Lapscheure - 8340 Moerkerke - 8340 Oostkerke - 8340 Sijsele - 8370 Blankenberge - 8370 Uitkerke - 8377 Meetkerke - 8377 Nieuwmunster - 8377 Zuienkerke - 8380 Dudzele - 8380 Lissewege - 8380 Zeebrugge - 8420 De Haan - 8420 Klemskerke - 8420 Wenduine - 8421 Vlissegem - 8430 Middelkerke - 8431 Wilskerke - 8432 Leffinge - 8433 Mannekensvere - 8433 Schore - 8433 Sint-Pieters-Kapelle - 8433 Slijpe - 8433 Spermalie - 8434 Lombardsijde - 8434 Westende - 8730 Beernem - 8820 Torhout

ZONE 2

20
00
  • 8700 Aarsele - 8700 Kanegem - 8700 Schuiferskapelle - 8700 Tielt - 8710 Ooigem - 8710 Sint-Baafs-Vijve - 8710 Wielsbeke - 8720 Dentergem - 8720 Markegem - 8720 Oeselgem - 8720 Wakken - 8730 Oedelem - 8730 Sint-Joris - 8740 Egem - 8740 Pittem - 8750 Wingene - 8750 Zwevezele - 8755 Ruiselede - 8760 Meulebeke - 8770 Ingelmunster - 8780 Oostrozebeke - 8790 Waregem - 8791 Beveren - 8792 Desselgem - 8793 Sint-Eloois-Vijve - 8800 Beveren - 8800 Oekene - 8800 Roeselare - 8800 Rumbeke - 8810 Lichtervelde - 8830 Gits - 8830 Hooglede - 8840 Oostnieuwkerke - 8840 Staden - 8840 Westrozebeke - 8850 Ardooie - 8851 Koolskamp - 8860 Lendelede - 8870 Emelgem - 8870 Izegem - 8870 Kachtem - 8880 Ledegem - 8880 Rollegem-Kapelle - 8880 Sint-Eloois-Winkel - 8890 Dadizele - 8890 Moorslede

ALGEMENE VOORWAARDEN

Het algemeen tarief is ook geldend voor de herstelling in ons atelier. U betaalt dus geen meerprijs voor pickup en return diensten van Computerplus, tenzij u zich buiten zone 0 bevindt (zie tarieflijst onderaan deze pagina).

Computerplus vraagt een bestekkost van 34,00 EUR incl. BTW indien een probleem door ons opgelost kan worden, maar door de klant geweigerd wordt. Indien het probleem bij derden ligt (provider, etc.), rekenen wij kosten aan voor de vaststelling en eventueel advies. Hierbij kan de klant opteren om het probleem verder te laten afhandelen door Computerplus.

Wanneer de beschikbare onderdelen die de technieker van Computerplus ter plaatse ontoereikend zijn, kan de computer meegenomen worden voor verder herstel in het atelier. Er worden voor zowel de ophaling, alsook levering, geen extra kosten in rekening gebracht, tenzij u zich buiten de werkregio bevindt (zie tarieflijst website).

Er dient contant betaald te worden in cash, met debetkaarten (Maestro) of via de Bancontact app. Indien de betaling niet tijdig plaatsvond, worden administratieve kosten aangerekend. Bij wanbetaling worden alle bijkomende kosten voor incasso of gerechtsdeurwaarders op de klant verhaald.

Alle nieuwe verkochte producten worden geleverd met een wettelijke garantie van 2 jaar. Refurbished artikelen (op vraag van de klant/met instemming van de klant) worden verkocht met een garantietermijn van 1 jaar. Computerplus biedt u een garantie van 2 maand op technische herstellingen. Als het identieke probleem zich opnieuw stelt, verbindt Computerplus zich er toe om het toestel zonder bijkomende kosten opnieuw te herstellen. Dit op voorwaarde dat de klant Computerplus meteen via e-mail contacteerde na het vaststellen van het probleem vooraleer zelf te handelen. Wanneer de klant bepaalde software of patches installeert zonder uitdrukkelijke schriftelijke vraag of advies van Computerplus, vervalt de vooropgestelde garantie. Dit geldt ook voor aanpassingen van de hardware (upgraden, vervangen, etc.) wanneer apparatuur geopend wordt door de klant zelf om een hardware-ingreep uit te voeren. Onder openen wordt verstaan: verwijderen van plaklint, lijm, vijzen of klikmechanismes die het toestel/apparaat gesloten houden.

Betalingen via overschrijving moeten plaatsvinden voor de vervaldag van de factuur. Computerplus hanteert een betalingstermijn van 10 dagen na ontvangst van de factuur. Na deze betalingstermijn worden extra kosten aangerekend (verzendkosten, aangetekend schrijven, incassokosten, etc.). Alle bijkomende kosten die door Computerplus gemaakt worden om de initiële totaalprijs, weergegeven op de factuur, te recupereren, zijn ten laste van de klant.

De aansprakelijkheid van Computerplus met betrekking tot dataverlies, valt volledig ten laste van de klant wanneer (a) de klant geen melding maakt van de noodzakelijke datarecuperatie - (b) de klant op voorhand of na herstel de data zelf heeft verwijderd.

De data van de klant wordt na een backup maximaal 1 maand op een externe medium bewaard. De klant kan dit steeds via een uitdrukkelijk schriftelijk verzoek weigeren. De data wordt enkel bewaard met het oog op minimaal dataverlies in de lopende garantieperiode van maximaal 1 maand. Computerplus staat garant voor de beveiliging van uw data en respecteert uw privacy conform de GDPR-wetgeving. De klant is ook vrij om via uitdrukkelijk schriftelijk verzoek de data na de uitgevoerde herstelling meteen te laten verwijderen. De verantwoordelijkheid voor mogelijks dataverlies is dan volledig ten laste van de klant.

De kosten die worden verhaald op Computerplus wegens een tekortkoming of gebrek na herstel, kunnen nooit hoger zijn dan het dubbele van de aangerekende werkuren. Het materiaal dient altijd door de klant vergoed te worden, tenzij het geleverde materiaal duidelijke gebreken vertoont die tegen het consumentenrecht en de wettelijke garantiebepalingen indruist.

Indien u Computerplus in gebreke wenst te stellen, dienen alle klachten en aanspraken op een schadevergoeding via aangetekend schrijven kenbaar gemaakt te worden. Dit uiterlijk 8 dagen na levering, factuurdatum of ontstaan van de schade. Deze voorwaarden zijn cumulatief en bindend aangezien een niet tijdig geprotesteerde factuur of levering definitief als aanvaard wordt beschouwd.

Geplaatste bestellingen worden altijd uitgevoerd en worden niet ontbonden. De klant wordt geacht zijn bestelling ook te betalen. Indien de klant dit weigert, behoudt Computerplus het recht om het totale factuurbedrag te recupereren via incasso of (handels)rechtspraak. De hieruit voortvloeiende kosten worden doorgerekend aan de klant.

Softwarepakketten van derden en daaraan toe verbonden data kunnen na een crash van het besturingssysteem of een fysisch defect aan de harde schijf niet meer gerecupereerd en teruggeplaatst worden in originele staat/setup. De klant dient zelf contact op te nemen met de betrokken software-installateur/verkoper met het oog op een eventuele data- of softwarerecuperatie en/of dataverlies. Computerplus kan in geen geval aansprakelijk gesteld worden voor verlies van software of hieraan gekoppelde data indien zij beheerd en/of geïnstalleerd werd/wordt door een derde partij. Computerplus neemt enkel op uitdrukkelijke vraag van de klant contact op met de derde partij, maar ziet af van enige resultaatverbintenis gezien zij zich ertoe verbindt het defect (hardware en/of besturingssysteem) te herstellen.

Bij ontvangst van de factuur verklaart u zich akkoord dat uw persoonlijke gegevens (voornaam, naam, adres, telefoonnummer(s), e-mailadres en evt. ondernemingsnummer) in het boekhoudsysteem bewaard blijven. Deze gegevens worden NIET doorverkocht aan derden, noch gebruikt voor marketingdoeleinden conform de GDPR/AVG-wetgeving. De gegevens worden enkel gebruikt voor het opstellen van facturen, boekhouding en beheer van de contactpersonen. Indien u niet (meer) wil opgenomen worden in de lijst met contactpersonen, kunt u dit schriftelijk kenbaar maken.

Skip to content